Halfway Festival 2017 – Halfway Fanday

Jest kilka rzeczy, które wyróżniają Halfway Festival wśród polskich festiwali. Ma niezwykle kameralną atmosferę, odbywa się w zatopionym w zieleni Amfiteatrze Opery, większość występujących muzyków gości w Polsce po raz pierwszy, a artystę, który przed chwilą był na scenie można spotkać na terenie festiwalu. Jednak największym atutem Halfwaya jest najbardziej zaangażowana i najcieplejsza publiczność, dlatego w tym roku, w przeddzień festiwalu organizowany jest HALFWAY FANDAY.

23 czerwca kulturalne sercu Białegostoku, czyli Duża Scena Opery i Filharmonii Podlaskiej, która zwykle była festiwalowym backstage’em, zyska nowy wymiar, a zgodnie z Halfwayową tradycją, jako pierwszy wystąpi lokalny artysta – jeden z najbardziej obiecujących białostockich zespołów, który zabierze słuchaczy do świata swoich dream soundsSTARSABOUT. Kolejną artystką, która zagości tego wieczoru na Dużej Scenie Opery jest Christine Owman, która wystąpi w Białymstoku z Magnusem Sveningssonem z The Cardigans (gitara basowa), Andréasem Almqvistem z Vanna Inget (perkusja) i Robertem Wegnerem (gitara). Muzyka Christine Owman to mroczne psychodeliczne brzmienia, które są jednocześnie subtelną i marzycielską muzyką. HALFWAY FANDAY energetycznie zakończy się we Foyer Opery, gdzie wystąpi SHUMA, białoruski skład będący znakomitą mieszanką archaicznych pieśni stanowiących spuściznę po wschodniosłowiańskich pogańskich rytuałach oraz współczesnej elektroniki.

Poza bogactwem muzycznym tego dnia organizowane będą wernisaże dwóch wystaw. W Operowej Galerii Fotografii zaprezentowane zostaną zdjęcia Wojciecha Prażmowskiego dla jednego z czołowych kreatorów japońskiego świata mody – Mitsuhiro Matsudy, a w przestrzeni Foyer Opery swoje prace zaprezentuje Andrzej Wieteszka – ilustrator i grafik projektant współpracujący z Halfwayem od pierwszej edycji festiwalu. Wieteszka zaprezentuje prace z cyklu POSTERS/PORTRAITS.

Wojciech Prażmowski

Andrzej Wieteszka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wszyscy posiadacze karnetów mogą nieodpłatnie uczestniczyć w piątkowych koncertach HALFWAY FANDAY, warunkiem jest jednak wcześniejsza rejestracja za pomocą formularza dostępnego na halfwayfestival.com/rejestracja. Pozostałe osoby mogą kupić bilety w cenie 40zł, ilość miejsc jest ograniczona.


Znany jest także dzienny harmonogram Halfway Festival 2017. W sobotę (24 czerwca) wystąpią kolejno Cate Le Bon, Juana Molina, Torres i The Veils. Z kolei w niedzielę (25 czerwca) na scenie Amfiteatru zagrają Grúska Babúska, Nive & The Deer Children, Cass McCombs Band i Angel Olsen. Na stronie http://halfwayfestival.com/bilety.html można nabyć bilety w cenach: 80zł (sobota 24 czerwca) i 90zł (25 czerwca), które będą obowiązywały do 21 maja 2017 roku włącznie. Od 22 maja za bilet na sobotnie koncerty trzeba będzie zapłacić 90zł, a niedzielne – 100zł. W sprzedaży są wciąż karnety w cenach 160zł (normalny) i 140zł (ulgowy).

W tym roku na festiwalu wystąpią:
Grúska Babúska (IS)
Angel Olsen (US)
The Veils (NZ/GB)
TORRES (US)
Nive & The Deer Children (GL)
Christine Owman (SE)
Cate Le Bon (GB)
Juana Molina (AR)
Cass McCombs Band (US)
Starsabout (PL)
Shuma (BY)  

Halfway Festival to impreza, gdzie najważniejszym elementem jest spotkanie różnych osób, różnych kultur, doświadczeń i muzyki z często oddalonych o tysiące kilometrów stron świata. To projekt globalnej społeczności, która porozumiewa się poprzez muzykę. Halfway to festiwal jedyny w swoim rodzaju – bo współtworzony przez publiczność i artystów. Zgodnie z hasłem blisko ludzi, blisko muzyki. To także festiwal, co dla organizatorów najważniejsze, bez headlinerów. Wszyscy artyści pozostają tak samo ważni. Do tej pory w Białymstoku gościli m.in. Wilco, Ane Brun, The Antlers, Local Natives, Phosphorescent, My Brightest Diamond, The Mountain Goats, Emiliana Torrini, Lisa Hannigan, SoKo, Sóley, Great Lake Swimmers,  Sivert Høyem,  Woven Hand, Under Byen, Sin Fang, Martin Hall.

Fot i inf.: Halfway Festival

Małgorzata Kilijanek

Pasjonatka kina, muzyki i literatury, a także sportu, w szczególności siatkówki. Filmowo ceni różnego rodzaju dramaty i filmy psychologiczne, a także kino niezależne. Muzycznie - głównie brzmienia alternatywne. W literaturze wybiera różnego rodzaju powieści, często o tematyce egzystencjalnej, psychologicznej, ale nie stroni od dzieł biograficznych i podróżniczych. Swoimi recenzjami dzieli się z czytelnikami Głosu Kultury.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *