Austra prezentuje kolejny singiel zapowiadający płytę „HiRUDiN”

Zaskakujące utwór popowy Mountain Baby to trzecia piosenka promująca nową płytę Austry, której premiera odbędzie się 1 maja – po Risk ItAnywayz. Obok Cecile Believe – artystki z LA/Montrealu (oraz „głosu” i współtwórczyni Oil of Every Pearl’s Un-Insides SOPHIE), w Mountain Baby występuje także chór dziecięcy – uczniowie z Wilkinson Public School w Toronto, gdzie nauczycielem jest matka Katie.

Katie Austra Stelmanis jest lepiej znana ze swojego drugiego imienia za sprawą trzech albumów, dziesięcioletniej kariery i niezliczonych tras koncertowych. Napisała, wyprodukowała i wykonała wszystkie własne płyty, od czasu do czasu występując z zespołem. Z zewnątrz wszystko szło naprawdę dobrze: zbudowała oddaną rzeszę fanów i wyprzedała koncerty na całym świecie. Jednak w środku Stelmanis zaczęła odczuwać stagnację i brak inspiracji. Traciłam wiarę we własne pomysły – wyjaśnia. Nie zdając sobie z tego sprawy, wpadła w toksyczny związek, który ją rozdzierał.

Dopiero gdy Stelmanis była gotowa stawić czoła swojej niepewności, była w stanie zobaczyć drogę naprzód. Oprócz zmian w życiu osobistym HiRUDiN ukazuje, jak Austra podchodzi do zupełnie innego, swobodnego podejścia do nagrywania. Szukając nowych współpracowników, zarezerwowała trzy dni sesji w Toronto z muzykami-improwizatorami, których nigdy wcześniej nie spotkała. Na jej płycie pojawiły się: kamanche (skrzypce kurdyjskie) i wiolonczela kanadyjskiego duetu Kamancello oraz instrumenty perkusyjne noise’owych artystów z c_RL.

Gromadząc ogromną i żywą masę materiałów źródłowych, Austra następnie zamknęła się w studiu na hiszpańskiej wsi i przyjęła kolażowe podejście do próbkowania, aranżacji, pisania i produkcji, aby ujawnić piosenki, które utworzą album. Naprawdę podobała mi się rola producenta tej płyty – mówi. Reżyserując i aranżując bardzo różnorodną grupę części i ludzi, czuję się silna we własnym przekonaniu o tym, jak ma to brzmieć. HiRUDiN dodatkowo jest owocem jej pracy u boku koproducentów, Rodaidha McDonalda i Josepha Shabasona, zaś miksem zajęli się David Klucz i Heba Kadry. Praca z tyloma różnymi ludźmi była niezwykle wyzwalająca i ogromnym procesem uczenia się – mówi. Czułam się całkowicie zrewitalizowana.

Podczas gdy trzeci album Austry, Future Politics, dotyczył zewnętrznych struktur władzy kształtujących społeczeństwo, HiRUDiN wskazuje na siebie. Śledzi głęboko osobistą podróż w kierunku regeneracji, radząc sobie z wypadkami toksycznych związków, dziwnego wstydu i niepewności po drodze. Nazwany na cześć peptydu uwalnianego przez pijawki, który jest najsilniejszym antykoagulantem na świecie, HiRUDiN mówi o tym, jak ważne jest uzdrowienie siebie, uwolnienie się od szkodliwych wpływów i znalezienie siły do ​​odbudowy poprzez badanie swoich najskrytszych pragnień. W swoim najbardziej introspektywnym, a zarazem pomysłowym oświadczeniu zbiera nagrody za skok Austry w nieznane.

Austra - Mountain Baby (feat. Cecile Believe) (Official Audio)

HiRUNdiN to już czwarty album w dyskografii Kanadyjki, po Feel It Break, OlympiaFuture Politics. Najnowszy krążek, podobnie jak wcześniejsze, ukaże się nakładem wytwórni Domino.

Katie Stelmanis, która jako nastolatka uczyła się klasycznego operowego śpiewu założyła zespół z przyjaciółką ze szkolnych czasów Mayą Postepski (znaną także z projektu Trust), która zaraziła ją fascynacjami ze świata muzyki elektronicznej i techno / electro.  Przez ostatnią dekadę Austra zyskała światową popularność dzięki doskonałej fuzji electro-popu, mrocznego, nieco gotyckiego, glamour i estetyki queer.

Tracklista:

1.Anywayz
2.All I Wanted
3.How Did You Know?
4.Your Family
5.Risk It
6.Interlude i
7.It’s Amazing
8.Mountain Baby feat. Cecile Believe
9.I Am Not Waiting
10.Interlude ii
11.Messiah

Austra pojawi się na koncercie w Warszawie z materiałem z nowego albumu – 4 listopada zagra w Klubie Niebo.

 

Fot. i inf.: Sonic Records

Write a Review

Opublikowane przez

Małgorzata Kilijanek

Pasjonatka sztuki szeroko pojętej. Z wystawy chętnie pobiegnie do kina, zahaczy o targi książki, a w drodze powrotnej przeczyta w biegu fragment „Przekroju” czy „Magazynu Pismo”. Wielbicielka festiwali muzycznych oraz audycji radiowych, a także zagadnień naukowych, psychologii społecznej i czarnej kawy. Swoimi recenzjami, relacjami oraz poleceniami dzieli się z czytelniczkami i czytelnikami Głosu Kultury.

Tagi
Śledź nas
Patronat

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *