#ChodźDoKina! – startuje akcja „Kino to emocje”

Widzowie kochają kino – wskazują na to zarówno badania opinii, jak i rosnąca z roku na rok liczba sprzedawanych biletów. Choć lockdown nieco zachwiał tą statystyką, kina w całej Polsce są już ponownie otwarte. Aby przypomnieć o tym widzom, już 4 września rusza kampania społeczna „Kino to Emocje”, w ramach której duże sieci oraz kina studyjne i lokalne  wspierane przez Polski Instytut Sztuki Filmowej, po raz pierwszy w historii będą wspólnie zachęcać do powrotu przed duży ekran. W kinach, telewizji i internecie będzie można zobaczyć emocjonalne spoty z udziałem Joanny Kulig i Marcina Dorocińskiego, w których aktorzy przypomną dlaczego warto znów wybrać się na seans. Wsparcia kampanii udzielili także: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Polska Gildia Producentów oraz Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych.

Oglądanie filmów na dużym ekranie cieszy się ogromną popularnością, co potwierdzają liczby: w 2019 r. w polskich kinach sprzedano ponad 60,2 mln biletów[1]. 2020 rok zapowiadał się podobnie, jednak pandemia i czasowe zamknięcie kin, uniemożliwiły pobicie kolejnego rekordu.

Tęskniąc za emocjami

W obliczu pandemii i trudnej sytuacji, w której znalazły się kina, polska branża kinowa zwarła szyki, by wyjść naprzeciw rodzimym kinomanom. Kampania „Kino to emocje” wystartuje już 4 września w kinach, telewizji i internecie. Głównym elementem kampanii będą pełne emocji spoty z udziałem Joanny KuligMarcina Dorocińskiego, za pośrednictwem których aktorzy przypomną widzom o wyjątkowej roli kina.

Oprócz emisji spotów, przewidziano także szereg działań w mediach społecznościowych, m.in. aktywności z aktorkami i aktorami za pośrednictwem ich kanałów. Wszystkie elementy łączyć będzie wspólny hasztag: #ChodźDoKina.

#ChodźDoKina! – „Kino to emocje”. Spot z Joanną Kulig

Bezprecedensowa akcja

„Kino to emocje” to wyjątkowa inicjatywa: pierwszy raz w historii wszystkie polskie kina jednoczą się we wspólnej akcji. W kampanię zaangażowały się sieci: Cinema City, Helios, Multikino oraz kina zrzeszone w Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych w całej Polsce. Projekt współfinansowany jest przez Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Wsparcia udzielili także: Polska Gildia Producentów oraz Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych. Patronami medialnymi kampanii są: Telewizja Polska, Radio Zet, Telewizja Polsat, Canal+, TVN, Wirtualna Polska, Filmweb, Onet, Gazeta.pl i Interia.pl.

– Wyjątkowe w tej kampanii jest to, że cała branża mówi jednym, wspólnym głosem: Chodź do kina! Wspierają nas w tym Polski Instytut Sztuki Filmowej, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, producenci, twórcy i wykonawcy. Okres pandemii pokazał, jak ważne są kina dla naszej tożsamości. To w kinach najlepiej brzmią emocje filmu, to tutaj buduje on swoją historię na kolejne lata. To także dla widowni w kinie i wrażeń, wiążących się z kinowymi seansami, producenci, twórcy i aktorzy tworzą dzieła, które wchodzą do panteonu kultury. A widzowie nie muszą już za nimi tęsknić. Zapraszamy do wszystkich kin w Polsce – podkreśla Joanna Kotłowska, prezes Polskiego Stowarzyszenia Nowe Kina.

A zatem #ChodźDoKina!

www.chodzdokina.pl

#ChodźDoKina! – „Kino to emocje”. Spot z Marcinem Dorocińskim

[1] http://boxoffice-bozg.pl/nowy-rekord-frekwencji-w-2019-roku-sprzedano-ponad-60-mln-biletow-w-polskich-kinach/

Write a Review

Opublikowane przez

Mateusz Cyra

Redaktor naczelny oraz współzałożyciel portalu Głos Kultury. Twórca artykułów nazywanych "Wielogłos". Prowadzący cykl "Aktualnie na słuchawkach". Wielbiciel kina, który od widowiskowych efektów specjalnych woli spektakularne aktorstwo, a w sztuce filmowej szuka przede wszystkim emocji. Koneser audiobooków. Stan Eminema. Kingowiec. Fan FC Barcelony.  

Tagi
Śledź nas
Patronat

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *