Ciekawe kursy i szkolenia dla branży kreatywnej

Praca w branży kreatywnej wydaje Ci się ekscytująca i chcesz rozpocząć przygodę z copywritingiem, tatuażem, projektowaniem stron internetowych, grafiką czy designem? To może być dobra droga – zwłaszcza jeśli cenisz sobie poczucie niezależności i szukasz nieszablonowych zadań. Zanim zaczniesz, sprawdź kursy oraz szkolenia dla branży kreatywnej i zapewnij sobie dobry start!

Branża kreatywna – sam talent nie wystarczy

Branża kreatywna to wszystkie nisze rynkowe, które są związane z nauką i technologią oraz łączą ze sobą działalność artystyczną z oferowaniem klientom konkretnych usług. Do tego, stale rosnącego, sektora rynku zaliczają się m.in. takie obszary jak:

  • reklama i copywriting,
  • projektowanie stron internetowych,
  • architektura wnętrz,
  • grafika komputerowa,
  • moda i wizaż,
  • twórczość internetowa (np. prowadzenie kanału na youtube),
  • działalność performatywna,
  • radio i telewizja,
  • tworzenie gier video.

To oczywiście nie wszystko. Jak jednak widzisz, aby osiągnąć sukces w każdej z tych branż, trzeba mieć pewne predyspozycje. Jednak wbrew pozorom „dusza artystyczna” nie wystarczy. Potrzebne są też konkretne umiejętności, które pozwolą przekuć wyobraźnię na produkty, które będą się wpisywały w oczekiwania klientów. Właśnie dlatego na popularności zyskują szkolenia dla branży kreatywnej.

Jakie szkolenia dla branży kreatywnej warto wybrać?

Na dobre szkolenie dla branży kreatywnej możesz się zapisać zarówno na początku swojej drogi w tej niszy rynkowej, jak i na dalszych etapach kariery. Na wstępie mogą Ci się przydać szkolenia dla branży kreatywnej przygotowujące do zawodu, np. z zakresu projektowania stron internetowych, obsługi InDesigna, Adobe Photoshop czy zasad pisania tekstów SEO. To jednak nie wszystko. Warto przyjrzeć się również kursom poświęconym np. prawom autorskim czy innym „formalnym” aspektom działania w charakterze freelancera.

Co ważne, na tego typu kursy możesz się zapisać zarówno „stacjonarnie”, jak i „internetowo” – zajęcia są prowadzone bardzo często w formie webinarów. Równie popularne są videokursy, do których masz dostęp bez ograniczeń czasowych. A jeśli wahasz się, na jakie szkolenie dla branży kreatywnej się zapisać, skontaktuj się ze szkoleniowcami – pomogą Ci podjąć dobrą decyzję.

A jakie szkolenia i kursy dla osób chcących pracować w branży kreatywnej cieszą się wzięciem?

Kurs copywritingu

Copywriting to umiejętność tworzenia angażujących treści, które mogą wywierać wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Obejmuje to zarówno copywriting reklamowy, czyli na przykład opracowywanie haseł reklamowych czy sloganów, jak też copywriting sprzedażowy i webriting. Zadaniem copywritera jest stworzyć taką treść, aby po zapoznaniu się z nią konsument czuł potrzebę nabycia danego produktu lub usługi, widział jej zalety i przydatność w swoim życiu. Webwriting służy opracowywaniu tekstów perswazyjnych na potrzeby stron internetowych czy mediów społecznościowych. Webwriting i copywriting są też bardzo ważną częścią pozycjonowania stron internetowych i content marketingu. Jednakże tworzenie perswazyjnych tekstów nie jest takie proste, dlatego właśnie powstały kursy copywritingu.

Kurs copywritingu może być realizowany stacjonarnie w sali szkoleniowej, jak też całkowicie online. Kurs copywritingu online występuje w dwóch formach: zajęć prowadzonych na żywo poprzez platformę do wideokonferencji oraz kursu copywritingu online w postaci e-learningu. Wykupując taki kurs copywritingu otrzymujemy dostęp do materiałów szkoleniowych umieszczonych na platformie do nauki zdalnej i samodzielnie decydujemy w jakim czasie i tempie realizujemy poszczególne partie kursu. Zaletą takiego kursu copywritingu jest więc jego elastyczność, a często również cena.

Kurs copywritingu online z zajęciami na żywo pozwala natomiast na udział w prawdziwych zajęciach, zadawanie pytań trenerowi, uzyskanie indywidulanej porady, jak też pozwala nawiązać znajomość z innymi uczestnikami kursu. Gdy natrafimy na trudniejsze zagadnienie czy porcję materiału możemy więc liczyć na wsparcie trenera, jak i całej grupy szkoleniowej.

Kurs copywritingu, zarówno online, jak i stacjonarny, znajdziemy na https://eventis.pl/szkolenia-kursy/copywriting. Strona zawiera zestawienie szkoleń, webinarów i kursów z copywritingu realizowanych w całej Polsce, wraz z informacjami o terminach szkoleń i kursów, programie zajęć i cennikiem. Jeśli zdecydujemy się na jakiś kurs copywritingu możemy zapisać się online.

Kurs tatuażu

Dziedziną pracy kreatywne, która zdobyła w ostatnich latach ogromną popularność jest tatuowanie. Coraz więcej mieszkańców Polski, tak jak w krajach zachodnich, decyduje się na tą formę ozdobienia ciała i wyrażania siebie. Wraz ze wzrostem popularności tatuowania rośnie zapotrzebowanie na wykwalifikowanych tatuażystów, którzy łączą kreatywność i talent, z wiedzą o bezpiecznym i profesjonalnym tatuowaniu. Jeśli więc chcemy sprawdzić czy zawód tatuażysty może być dobrym wyborem powinniśmy zacząć od kursu tatuażu. Kurs tatuażu pozwala od A do Z przygotować się do podjęcia pracy w zawodzie. Poznamy na nim zarówno kwestie techniczne i organizacyjne dotykające tatuowania, jak i techniki tatuażu, sporządzania rysunków do tatuażu i przenoszenia ich na ciało ludzkie.

Kurs tatuażu może być też dofinansowany z urzędu pracy oraz funduszy europejskich, więc udział w nim nie zawsze musi wiązać się z dużymi kosztami. Kurs tatuażu, wraz z informacjami o miejscu realizacji i terminach, programie zajęć i cenach znajdziemy na https://eventis.pl/kursy/tatuazu. Strona zawiera też informacje o warunkach uzyskania dofinansowania na kurs tatuażu.

Kurs grafiki komputerowej

Wzrost znaczenia Internetu, mediów społecznościowych oraz wszelkich form twórczości video spowodował, że zapotrzebowanie na grafików komputerowych jest wyższe niż kiedykolwiek. Jeszcze kilkanaście lat temu graficy komputerowi zatrudniani byli głównie w wydawnictwach i agencjach reklamowych, dzisiaj z powodzeniem znajdą pracę w przemyśle filmowym, przy tworzeniu gier komputerowych oraz w każdej firmie chcącej promować się poprzez Internet, media społecznościowe itp.

Jeśli myślimy więc o połączeniu przyjemnego z pożytecznym, czyli wejściem do zawodu grafik komputerowy, to warto poszukać szkoleń i kursów grafiki komputerowej. Znajdziemy je zarówno w wersji dla początkujących, jak i bardziej zaawansowanych użytkowników. Kurs grafiki komputerowej może mieć też ogólny charakter, jak też dotykać konkretnych rodzajów grafiki komputerowej oraz programów do jej tworzenia. Na https://eventis.pl/kursy/grafika-komputerowa znajdziemy kursy grafiki komputerowej oraz DTP, a więc skierowane do osób myślących o tworzeniu materiałów drukowanych, jak i kurs grafiki komputerowej na potrzeby Internetu, filmu oraz gier komputerowych. Kurs grafiki komputerowej może koncentrować się też na aspektach psychologicznych, a więc umiejętności tworzenia perswazyjnych materiałów graficznych, zasad budowania komunikatów reklamowych itp. Kurs grafiki komputerowej to oczywiście też dobry sposób na poznanie takich programów jak Photoshop, CorelDraw, Illustrator, Canva, Spark czy Piktochart.

Wiele kursów dotyczących grafiki komputerowej, ale też copywritingu oferowanych jest w atrakcyjnych cenach pozwalających bez ryzyka dużych wydatków przekonać się, czy praca kreatywna to dziedzina zgodna z naszymi predyspozycjami!

Write a Review

Opublikowane przez
Tagi
Śledź nas
Patronat

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.