Halfway Festival stanowi fantastyczne święto muzyki alternatywnej, które gromadzi znakomitych, nieoczywistych artystów i równie niebanalną publiczność. To festiwal dla osób, które lubią poszukiwać – ambitnych, ciekawych i świadomych odbiorców kultury. To wydarzenie skupiające się głównie na dwóch nurtach – songwriterskim i folkowym, które wciąż są doskonałym polem do odkrywania nowych, nieznanych jeszcze artystów, bądź muzyków popularnych tylko w konkretnych krajach. W Białymstoku gościli już artyści z różnych części Europy i Stanów Zjednoczonych. Halfway to wydarzenie, podczas którego granice pomiędzy artystą a publicznością zanikają. Dzieli nas najwyżej kilka metrów. Choć są i takie chwile, podczas których dystans po prostu przestaje istnieć. Tu sztuka dzieje się tak blisko. Bez barierek. Bez dystansu. Po imieniu.
Zanim przedstawimy sylwetki tegorocznych artystów, podamy Wam kilka powodów, dla których warto wybrać się do stolicy Podlasia w dniach 28-30 czerwca.
WYBÓR KRYTYKÓW
Halfway Festival to barometr niezależnej sceny muzycznej. Często artyści odwiedzający Białystok w danym roku, w następnym robią dużo szumu! Dowód? Wyszukajcie listę najlepiej zapowiadających się artystów opiniotwórczego magazynu Pitchfork i porównajcie z line-upami. Festiwal sprowadza muzykę docenianą przez międzynarodową krytykę, jak i zaprasza znanych eksperymentatorów różnych gatunków i wrażliwości: od indie, przez elektronikę, aż po folk.
MUZYKA GŁĘBI
Dźwięki pochodzą z wnętrza. Zawsze prawdziwe, nasycone emocjami artystów i uzależniającą głębią. To dźwięki niosą opowieści z różnych kultur i stron świata. Dzięki nim doświadczyć możemy czegoś niezwykłego. Od ośmiu lat Halfway Festival konsekwentnie podąża wyznaczoną ścieżką wytyczoną w połowie drogi. Nie przepychając się, nie ścigając się z nikim, idąc własnym rytmem. To, co łączy artystów białostockiego festiwalu to głębia przekazu – tak słyszana w dźwiękach jak i słowach.
ELITARNE TOWARZYSTWO
Niezwykłość doświadczania Halfway Festivalu tkwi w jego elitarności i ograniczonej liczbie dostępnych biletów. Festiwal odbywa się w amfiteatrze Opery i Filharmonii Podlaskiej, który mieści 550 osób. To nie są przypadkowe osoby. To osoby, które wchodzą w personalną relację z artystami zarówno podczas koncertów jak i w trakcie kuluarowych rozmów w otoczeniu niezwykłej architektury i magicznej natury.
LINE-UP
JULIA HOLTER
Julia Holter – królowa równoległych światów muzycznych, pełnych nieoczywistych dźwięków i głębokiej poetyki, przybędzie na Halfway Festival 2019!Julia – amerykańska piosenkarka artpopowa, multiinstrumentalistka i kompozytorka, łączy awangardowe kompozycje z barokową formą i tekstami, będącymi trafnym komentarzem do destabilizującej rzeczywistości. Jej ostatnia płyta – Aviary to kosmos kompletny! 90 minut niezwykłych dźwięków, których źródłem była lejąca się w czasie improwizacja. To trzeba usłyszeć NA ŻYWO!
Julia Holter - Words I Heard (Official Video)
MY BRIGHTEST DIAMOND
Na ten powrót czekaliśmy wszyscy. My Brightest Diamond to kolejna artystka, która wystąpi w amfiteatrze w 2019 roku. Jej koncert w 2014 roku był tak mocny i tak wyrazisty, że często wracamy do niego pamięcią. Niezwykłe aranżacje utworów Shary Worden (obecnie Shary Nova) stworzone wspólnie z genialnym Earlem Harvinem oraz muzykami Opery i Filharmonii Podlaskiej to brylant wszystkich edycji. Jej najnowszy album studyjny A Million and One otwiera mroczny numer taneczny It’s Me on the Dance Floor, który jest eksplikacją poszukiwania swojej tożsamości i odkrywania własnego ciała. Cały album został stworzony w hołdzie miastu Detroit, w którym wychowywała się i obecnie mieszka Nova. Jak sama artystka mówi “jest moim dążeniem do indywidualności i poszukiwaniem głębszego związku z ciałem, sąsiadami i planetą”.
My Brightest Diamond, "Pressure" (Official Music Video)
FOXING
Wszystko jasne. To oni zahipnotyzują publiczność Halfway Festival 2019 i wysadzą scenę, wypełniając amfiteatr energią, która jako żywo przypomina nam to, co prezentowali wiele lat temu Local Natives. Nowatorski indie rock Foxing zanurzony jest w wysmakowanej miksturze emo, alt-popu i elektroniki wczesnych lat dwutysięcznych. Ich ostatni album Nearer My God to kompletny projekt muzyczny nasycony lirycznymi i melodyjnymi lejtmotywami uwikłanymi w multimedialną ekstrawagancką całość.
FOXING - "Heartbeats" (official video)
GYDA
Oto ona – Gyda Valtysdottir. Jej niezwykły głos, elektroniczne dźwięki i wiolonczela tworzą razem całkowicie niewytłumaczalną magię, która szarpie serce. Sztuka, którą tworzy, wykracza poza samą muzykę i – jak mówi sama artystka, “po cichu rozpuszcza ściany, po prostu nie wyczuwając ich istnienia”.
Gyða Valtýsdóttir - Imago (Live on KEXP)
STRAND OF OAKS
Dzięki Strand of Oaks festiwalowa niedziela będzie kapać przeszywającymi emocjami. Ich muzyka opowie autentyczne historie o istnieniu i kontynuacji, o nadziei, że nawet jeśli czujemy, że znikamy, gdzieś tam jest światło nadziei. Tim Showalter powiedział o swoim najnowszym albumie: „Kiedy pisałem te piosenki, każdego dnia chodziłem po plaży. Czułem się samotny, przytłoczony strachem. Ale potem zdałem sobie sprawę, że zasady nie istnieją i nieważne jest kim jesteś, kim się staniesz, czy kim myślisz, że musisz być. Płyta Eraserland jest właśnie taka. To śmierć dla ego i twoje odrodzenie lub odrodzenie każdego, kim chciałbyś być.”
Strand of Oaks - Weird Ways (Official Music Video)
TĘSKNO
Tęskno Ci do szczerych dźwięków? Zespół tęskno daje nadzieję na muzyczną głębię, w której odnajdujemy doskonałe teksty i niezwykłe aranżacje. To tu miesza się szaleństwo z melancholią – wszystko podane w niezwykle pieprznym acz czułym sosie. Już 30 czerwca 2019 na Halfway Festival 2019! Tęskno to projekt wokalistki Joanny Longić i pianistki Hani Rani. Składa się na niego zbiór piosenek z autorskimi tekstami w języku polskim i muzyką, która stara się wymknąć podziałowi na znane gatunki i style, łącząc akustyczne brzmienia (pianino, kwintet smyczkowy) z nowoczesnymi brzmieniami. Premiera projektu miała miejsce w maju 2017 roku.
tęskno : kombinacje
OXFORD DRAMA
Już 29 czerwca podczas Halfway Festival 2019 energia młodości połączy się z głębią melancholii – amfiteatr przejmie Oxford Drama, czyli Gosia Dryjańska i Marcin Mrówka. Bezpretensjonalne teksty, długie i miłe frazy, melodyjność. Ich elektroniczny pop eksperymentalny jest świadectwem artystycznego dojrzewania. Dojrzałość ów słychać w każdym dźwięku zapisanym na ostatnim albumie “Songs”. Każdy dźwięk jest istotny. Niczego nie ma za dużo. Minimalizm. Treść. Głębia.
Oxford Drama - Be Kind
THESE NEW PURITANS
Postpunkowi bliźniacy z zamiłowaniem do neoklasycystycznych form najeżdżają na Polskę – po wizycie THESE NEW PURITANS w białostockim amfiteatrze rzeczywistość już nigdy nie wróci do stanu pierwotnego. Jack i George Barnett to jedyni w swoim rodzaju eksperymentatorzy. Ich ostatni album Inside The Rose wyczarowuje zupełnie nowy, złowrogi świat, przez który muzycy prowadzą słuchaczy, kierując odważnym statkiem na nieobliczalnych falach oceanu. Jak donoszą organizatorzy: Tego ABSOLUTNIE powinniście posłuchać!
These New Puritans - Where The Trees Are On Fire (Official Video)
K Á R Y Y N
Wszechświat otworzy się nad Białymstokiem! Już niebawem przybędzie kosmiczna K Á R Y Y N – syryjsko-amerykańska artystka zaangażowana, która tworzy niezwykłą muzykę z pogranicza kosmosu i starożytności. W jej twórczości spotyka się niemożliwe: skomplikowana i nieprzewidywalna maszyneria życia z olśniewającą prostotą. Ten eksperymentalny pop jest jak podróż przez wstrząsającą historię rodzinną artystki, myślenie metafizyczne, fizykę kwantową i jazz w jednym! Bo wszystko w niej jest ciekawe i inspirujące.
K Á R Y Y N - YAJNA (Official Audio)
PALINA
Wschód kryje tajemnice. To tam mieszka magia, której korzenie sięgają natury świata. W tym roku w białostockim amfiteatrze wystąpi artystka delikatna, której muzyka kołysze źdźbła traw, a słowa niczym ostre sztylety kłują duszę w poszukiwaniu prawdy. Przedstawiamy białoruską czarodziejkę – oto PALINA – Республика Полина. Artystka ukończyła Białoruską Państwową Akademię Sztuki. Palina występowała w wielu muzycznych projektach. W 2019 roku nagrała razem z Intelligency utwór Woda, współtworzyła muzyczne show “We will be not understood in Moscow” i wydała swój drugi album Smutne piosenki.
PALINA - Пинки (Lyrics)
ALICE PHOEBE LOU
Południowoafrykańska księżniczka berlińska przybywa na Halfway Festival 2019 w orszaku elektroniczno – alternatywnym. Poznajcie (jeśli nie znacie!) czarującą Alicję w Krainie Nieczarów – Alice Phoebe Lou. Urodziłam się w roku 1993, rok po zakończeniu apartheidu w RPA. Moi rodzice walczyli o tę wolność, więc doceniam to, że pochodzę z rodziny wolnej od uprzedzeń i świadomej sytuacji na świecie. To wszystko głęboko się we mnie zakorzeniło. Dorastałam za czasów muzyki artystów, którzy także walczyli o równouprawnienie ras społecznych. Rodriguez czy Miriam Makeba to wokaliści, którzy za pomocą sztuki sprzeciwiali się dyskryminacji na tle rasowym. To jest coś, o czym świat muzyki popowej nie wie nic – mówi Alicja.
KOTORI
Czy świat zrodził się z chaosu? Jedno wiemy na pewno: z chaosu elektronicznych dźwięków i basów zrodziła się Kotori, znana także jako Umiko. Jej nieprzewidywalny występ zobaczymy, usłyszymy i poczujemy już 29.06.2019. Kotori, Umiko, Litwa i Polska — spotkanie w połowie drogi na Halfway Festival 2019.
UMIKO Kotori - LAYED DENY
WĘDROWIEC
Wedrowiec 28.06.2019 o 21:00 wejdzie na ścieżkę, która bez mapy prowadzi prosto pod scenę. Występ oficjalnie rozpocznie tegoroczny Halfway Festival, wytyczając drogę ku głębi koncertowej atmosfery. Bliżej ludzi, bliżej muzyki, bliżej siebie. Na scenie nie zabraknie Gabriela Tomczuka — białostoczanina, który od samego początku zasila widownię Halfway Festival 2019 i wspiera nasze muzyczne decyzje
Pasjonatka sztuki szeroko pojętej. Z wystawy chętnie pobiegnie do kina, zahaczy o targi książki, a w drodze powrotnej przeczyta w biegu fragment „Przekroju” czy „Magazynu Pismo”. Wielbicielka festiwali muzycznych oraz audycji radiowych (Radio Nowy Świat i Radio 357), a także zagadnień naukowych, psychologii społecznej i czarnej kawy. Swoimi recenzjami, relacjami oraz poleceniami dzieli się z czytelniczkami i czytelnikami Głosu Kultury.
Na tej stronie wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? ZGADZAM SIĘ
Manage consent
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.