Pianokrąg to nowy projekt Stowarzyszenia Kwadrofonik. Obejmuje cztery recitale fortepianowe Bartka Wąsika, jednego z czołowych polskich wykonawców. Na koncerty zapraszamy do Parku w Królikarni – pierwszy odbył się 28 czerwca, kolejny odbędzie się dziś, 19 lipca. Podczas najbliższego koncertu artysta zaprezentuje autorskie aranżacje piosenek zespołu Radiohead. Projekt został sfinansowany przez Miasto Stołeczne Warszawa. Wstęp na koncert jest wolny.
W programie znajdą się propozycje artystyczne nieprezentowane dotychczas w Polsce – w takiej formule ani w takim repertuarze. W ramach cyklu zabrzmią m.in. autorskie aranżacje fortepianowe twórczości zagranicznych kompozytorów i zespołów, specjalnie stworzone na tę okazję, a także utwory należące do kanonu nurtu minimal music, najpopularniejszego kierunku w muzyce XX wieku.
Myślą przewodnią łączącą wszystkie cztery koncerty będzie kontemplacja. Ten wyjątkowy i oryginalny klimat cyklu stworzą ujmujące miniatury Maxa Richtera, autorskie aranżacje piosenek Radiohead oraz kompozycje fortepianowe Philipa Glassa, nigdy dotąd niewykonywane w Polsce. Zwieńczeniem cyklu będzie prapremiera nowego utworu Bartłomieja Wąsika, napisanego z myślą o warszawskiej publiczności.
Kontemplacyjny charakter muzyki znakomicie koresponduje z medytacyjnym malarstwem Urszuli Broll, której retrospektywną wystawę można oglądać w Królikarni do 27 września 2020 roku. Pianista zagra w rotundzie pałacu. Dzięki nagłośnieniu publiczność będzie mogła wysłuchać koncertu w otoczeniu zieleni, z zachowaniem zasady dystansu społecznego. Wszystkie koncerty będą rejestrowane i dostępne online w czasie rzeczywistym.
Pomysłodawcą projektu jest Bartek Wąsik, jeden z najbardziej wszechstronnych polskich pianistów, aranżer, laureat międzynarodowych konkursów oraz zdobywca nagród pozamuzycznych (m.in. Paszport Polityki, Fryderyk, Wdechy). Od lat kształtuje życie muzyczne stolicy. Warto zwłaszcza przypomnieć projekt Nowa Warszawa, w którym artysta oddał hołd rodzinnemu miastu. To 12 piosenek o Warszawie, na nowo zaaranżowanych, wykonanych z udziałem aktorki Stanisławy Celińskiej oraz Royal String Quartet – jednego z najlepszych polskich kwartetów smyczkowych.
Pasjonatka sztuki szeroko pojętej. Z wystawy chętnie pobiegnie do kina, zahaczy o targi książki, a w drodze powrotnej przeczyta w biegu fragment „Przekroju” czy „Magazynu Pismo”. Wielbicielka festiwali muzycznych oraz audycji radiowych, a także zagadnień naukowych, psychologii społecznej i czarnej kawy. Swoimi recenzjami, relacjami oraz poleceniami dzieli się z czytelniczkami i czytelnikami Głosu Kultury.
Na tej stronie wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? ZGADZAM SIĘ
Manage consent
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.