Mateusz Franczak po doskonale przyjętym debiucie long story short powraca z nowym materiałem zatytułowanym Night-night. Album ukazał się 27 kwietnia nakładem wytwórni too many fireworks records zarówno na CD, jak i na winylu. Jest również dostępny w serwisach streamingowych. Prezentuje piękno ujęte w utworach, zarówno instrumentalnych, jak i tych, w których pojawia się wokal. Płytę cechują minimalistyczne aranżacje oraz osobiste teksty, a premierze towarzyszył występ artysty w warszawskim klubie Pogłos.
Album Night-night, zawierający minimalistyczne w formie, osobiste piosenki i utwory instrumentalne, został nagrany w Teatrze Syrena w Warszawie, co miało ogromny wpływ na proces jego powstawania. Teatralna atmosfera oraz eksperymenty na poziomie wykonawczym zainspirowały performatywne podejście do nagrywania głosu, w wyniku czego Mateusz w każdym utworze wciela się w inną postać, co ma swoje przełożenie nie tylko na warstwę tekstową, ale również na brzmienie i charakterystykę głosu.
Gościnnie na płycie wystąpili: Adam Podniesiński, Paweł Szamburski, Patryk Zakrocki i Hubert Zemler. Za realizację, miks i mastering płyty odpowiada Marcin Bociński, znany ze współpracy z takimi artystami, jak m.in. Wacław Zimpel, Kuba Ziołek, Jacaszek i Mikołaj Trzaska.
Mateusz Franczak to utalentowany multiinstrumentalista, wokalista, improwizator, związany z zespołami Giorgio Fazer, HOW HOW i Daktari. Współpracował m.in. z takimi muzykami jak: Hugo Race, Piotr Kurek, Patryk Zakrocki, Paweł Szamburski, Hubert Zemler i Resina. Współtwórca i uczestnik wielu interdyscyplinarnych projektów artystycznych oraz warsztatów (m. in. SIM – The School for Improvisational Music, NY, USA). Występował na ważnych festiwalach muzycznych i artystycznych w Polsce i za granicą, m. in.: Eurosonic Noorderslag, OFF Festival, Enea Spring Break, Zandari Festa, JazzFest Berlin, c/o pop Festival, Open’er Festival, Festiwal Polskiego Radia Nowa Tradycja czy Festiwal Nowa Muzyka Żydowska. W 2016 poszerzył swoje działania o współpracę z artystami wizualnymi, między innymi Weroniką Ławniczak i Polą Dwurnik.
Fot. i inf.: Mateusz Franczak, too many fireworks records
Pasjonatka sztuki szeroko pojętej. Z wystawy chętnie pobiegnie do kina, zahaczy o targi książki, a w drodze powrotnej przeczyta w biegu fragment „Przekroju” czy „Magazynu Pismo”. Wielbicielka festiwali muzycznych oraz audycji radiowych (Radio Nowy Świat i Radio 357), a także zagadnień naukowych, psychologii społecznej i czarnej kawy. Swoimi recenzjami, relacjami oraz poleceniami dzieli się z czytelniczkami i czytelnikami Głosu Kultury.
Na tej stronie wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? ZGADZAM SIĘ
Manage consent
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.