Nic nie ginie to komediodramat w reżyserii debiutującej pełnometrażowo Kaliny Alabrudzińskiej, wyprodukowany przez Państwową Wyższą Szkołę Filmową, Telewizyjną i Teatralną w Łodzi. Reżyserka przybliża tematykę filmu wypowiedzią: Bohaterowie filmu chorują na moją ulubioną chorobę – smutek. Życie wymaga od nich zmian, którym wcale nie chcą się poddać. Wolą chować się w gąszczu liści i codzienności. A świat dookoła piękny, pogoda słoneczna, więc czemu nie mieliby się odrodzić jako lepszy i weselszy gatunek? O tym, czy ulegną metamorfozie na lepsze przekonać będziecie mogli się już od 20 kwietnia, ponieważ wtedy dzieło pojawi się w serwisie VOD platformy CANAL+ oraz platformy Player.pl. Internetowa premiera nie wyklucza późniejszych pokazów kinowych filmu.
Nic nie ginie to polska czarna komedia – debiut fabularny Kaliny Alabrudzińskiej. Fabuła obejmuje historie z życia przedstawicieli pokolenia Y i Z. Klaudia, osaczona przez krytyczną matkę, obsesyjnie niesie pomoc innym. Przemek wielbi Polskę i nienawidzi głupich ludzi. Czyli wszystkich. Donatello kocha żółwie błotne, Aktor – tylko siebie. Maja żyje i chilluje jak Netflix przykazał. Wszyscy biorą udział w terapeutycznym turnusie pod troskliwym okiem Remka. I tworzą najsmutniejszą komedię roku – jak głosi opis dystrybutora. Film został doceniony m.in. na festiwalu Młodzi i Film w Koszalinie, gdzie otrzymał najwyższe laury za Reżyserię i Nagrodę Jury Młodych.
Altruiści i pacyfiści, chorobliwi narcyzi i niezupełnie zdrowi ekolodzy, miłośnicy żółwia błotnego i polskich wróbelków, uzależnieni od Netflixa, Tindera i samotności – bohaterowie debiutanckiego filmu Kaliny Alabrudzińskiej „Nic nie ginie” desperacko szukają szczęścia. Są różni, są dziwni, są prawdziwi. U Alabrudzińskiej smutek bywa zabawny, a radość jest częścią melancholii. Żadna emocja się nie ukryje. W przyrodzie nic przecież nie ginie, w ogóle „nic nie ginie”. – opisuje dzieło Łukasz Maciejewski.
Mam nadzieję, że mój smutny film was rozśmieszy i podobnie, jak moi bohaterowie poczujecie się częścią silnej i ważnej społeczności – społeczności samotnych ludzi. – dopowiada reżyserka.
Jako pierwsi w Polsce film będą mogli obejrzeć widzowie serwisu VOD platformy CANAL+ oraz platformy Player.pl już od 20 kwietnia.
Pasjonatka sztuki szeroko pojętej. Z wystawy chętnie pobiegnie do kina, zahaczy o targi książki, a w drodze powrotnej przeczyta w biegu fragment „Przekroju” czy „Magazynu Pismo”. Wielbicielka festiwali muzycznych oraz audycji radiowych (Radio Nowy Świat i Radio 357), a także zagadnień naukowych, psychologii społecznej i czarnej kawy. Swoimi recenzjami, relacjami oraz poleceniami dzieli się z czytelniczkami i czytelnikami Głosu Kultury.
Na tej stronie wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? ZGADZAM SIĘ
Manage consent
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.