Od walki o przetrwanie po głaskanie kota – tak organizatorzy zapowiadają kolejny emocjonalny rollercoaster na OFF Festivalu. Do programu dołączają Mac DeMarco, Piernikowski, Shura, Injury Reserve, Alyona Alyona, Folamour i Lazarus. Ponadto Mac DeMarco zaprojektował specjalny kolekcjonerski bilet na tegoroczną edycję OFF Festivalu. Karnety na katowicki festiwal z grafiką przygotowaną przez kanadyjskiego muzyka będą dostępne do 1 marca lub do wyczerpania puli. Mac DeMarco
Sam twierdzi, że jego muzyka to jizz-jazz i cokolwiek to znaczy, jest w tym pełno niewymuszonego luzu, słońca i humoru. Przede wszystkim: mnóstwo znakomitych, bezpretensjonalnych piosenek, znanych z sześciu dotychczasowych albumów Kanadyjczyka. Recenzent „Rolling Stone’a” porównał słuchanie najnowszej płyty Maca, czyli Here Comes the Cowboy, do głaskania kota przez 45 minut i trudno o lepsze porównanie.
Mac DeMarco wystąpi na OFF Festivalu w potrójnej roli. Po pierwsze – oczywiście zagra dla przybyłych koncert. Po drugie zgodził się wziąć pod opiekę Scenę Eksperymentalną w niedzielę, 9 sierpnia. Po trzecie wreszcie… zaprojektował bilet dla uczestników. Pula wejściówek na festiwal ozdobiona jego grafiką jest ograniczona, więc radzimy nie odkładać ich kupna na ostatnią chwilę!
Mac DeMarco // "My Kind of Woman" (OFFICIAL VIDEO)
Piernikowski This is primeshit! – o czym wiedzą wszyscy, którzy śledzą zawiłą, ale artystycznie zawsze fascynującą karierę Roberta Piernikowskiego. Od Napszykłat przez Syny po twórczość solową, również prezentowaną w teatrze, na zamówienie Jana Klaty. W 2019 pojawił się kolejny autorski album Piernikowskiego, zatytułowany The best of moje getto, obecny chyba we wszystkich podsumowaniach najlepszych polskich płyt minionego roku. To halucynogenna podróż w głąb osobnego, ponurego świata, w której na koncercie towarzyszyć będą Piernikowskiemu znakomici goście: Kacha Kowalczyk (Coals), Adam Repucha, Hades i Michał Fetler (Polmuz, Jazz Band Młynarski-Masecki).
Piernikowski - Dobre Duchy ft. Kacha Kowalczyk
Shura
Brytyjska mistrzyni melancholijnego synthpopu, stuprocentowo współczesnego, ale czerpiącego garściami z lat 80., z wczesnych nagrań Madonny czy Kim Wilde. Jej wydany latem 2019 roku drugi album – Forevher – to historia miłosna, zmysłowa i ekstatyczna. Zdaniem recenzenta serwisu Pitchfork mamy do czynienia z opowieścią o każdym, kto doświadczył tego rodzaju miłości: oślepiającej jak religia, kiczowatej jak kartka z życzeniami Hallmark i swojskiej jak piosenka pop.
Shura - religion (u can lay your hands on me)
Injury Reserve
Hiphopowe trio z Arizony, na których debiutanckim albumie – zatytułowanym po prostu Injury Reserve – dograli się m.in. JPEGMAFIA, A-Trak i Freddie Gibbs, więc sprawa jest poważna. W ich muzyce, czasem hałaśliwej i dziwacznej, znajdą coś dla siebie wyznawcy Death Grips czy Ho99o9 (to zresztą koledzy z trasy koncertowej), ale swoje dostaną i ci, co lubią przejrzyste produkcje i chwytliwe refreny mainstreamowego rapu z USA.
Injury Reserve - Jailbreak the Tesla (Feat. Aminé)
Alyona Alyona
Jeszcze niedawno była urodzoną na ukraińskiej wsi przedszkolanką, pełną kompleksów i złych myśli. Dziś jest gwiazdą hip-hopu o międzynarodowym zasięgu, wzorem dla wielu (nie tylko) dziewczyn. Moje utwory są o ludziach, którzy w siebie nie wierzą, o ty, że muszą to zrobić – przyznaje raperka. Zaczęło się od klipu domowej roboty do utworu Ribki, który pojawił się na YouTube jesienią 2018 roku i z miejsca zyskał wirusową popularność. Już pół roku później Alyona Savranenko mogła się poszczycić albumem Pushka, przez wielu uznawanym za jeden z najważniejszych debiutów 2019 r.
alyona alyona - Дикі танці
Folamour
Jego debiutancka płyta nosi tytuł Umami, a jego muzyka tak właśnie smakuje – intensywnie i wyraziście. Francuski producent Bruno Boumendil obecnie mieszka i tworzy w Londynie, a specjalizuje się w brzmieniach French house i disco. Oprócz produkcji własnych słynie ze znakomitych remiksów, m.in. Tony’ego Allena i Nightmares on Wax.
Folamour - Devoted to U
Lazarus
Życie nas nie rozpieszcza – i z tego często bierze się sztuka. Niby banał, ale nabiera znaczenia, jeśli przyłożyć go do biografii Lazarusa. Jest albinosem, co w Malawi, z którego pochodzi, naraża go na śmiertelne niebezpieczeństwo. Ale Lazarus nie ucieka – swoją muzyką, bluesem pełnym bólu i nadziei, podjął walkę o lepszy los dla siebie i sobie podobnych. Debiutancką płytę afrykańskiego artysty – Stomp on the Devil – wyprodukował Johan Hugo (m.in. Mumford & Sons), powstał też dokument o muzyku (sfinansowany przez Madonnę), a on sam zyskał przyjaciół i współpracowników (m.in. Mumford & Sons, Bon Iver, The National). Jego misja zyskała też wsparcie w ONZ czy Amnesty International. Niech no tylko ktoś powie, że muzyka nie zmienia świata…
Lazarus - Ndife Alendo (Official Video)
Mac DeMarco wystąpi w niedzielę, 9 sierpnia, na Scenie Perlage. Na OFF Festival Katowice 2020 zagrają również wcześniej ogłoszeni: Iggy Pop (8 sierpnia, Scena Perlage), Bikini Kill i Tropical Fuck Storm.
OFF Festival Katowice 2020 odbędzie się w dniach 7-9 sierpnia, tradycyjnie w Dolinie Trzech Stawów. Trzydniowe karnety w cenie 319 zł oraz trzydniowe karnety z polem namiotowym w cenie 409 zł z wyjątkową grafiką przygotowaną przez Maca DeMarco możecie już kupić na: www.off-festival.pl.
OFF Festival Katowice od ponad dekady przyciąga na Śląsk gwiazdy i fanów muzyki z całego świata. Festiwal narodził się z potrzeby dzielenia się muzyką, z marzeń, ale i poczucia misji – by łączyć przedstawicieli różnych kultur, środowisk i dyscyplin artystycznych. Stąd obecność w programie OFFa nie tylko muzyki, ale i sztuk wizualnych, literatury czy kina. Wizjonerski program i przyjazna atmosfera festiwalu doceniane są zarówno przez stałych bywalców, jak i media (polecany był m.in. przez „Guardiana”, „Time” i muzyczny serwis Pitchfork) czy branżę – katowicka impreza jest laureatem prestiżowej nagrody European Festival Award dla najlepszego europejskiego festiwalu średniej wielkości.
Pasjonatka sztuki szeroko pojętej. Z wystawy chętnie pobiegnie do kina, zahaczy o targi książki, a w drodze powrotnej przeczyta w biegu fragment „Przekroju” czy „Magazynu Pismo”. Wielbicielka festiwali muzycznych oraz audycji radiowych, a także zagadnień naukowych, psychologii społecznej i czarnej kawy. Swoimi recenzjami, relacjami oraz poleceniami dzieli się z czytelniczkami i czytelnikami Głosu Kultury.
Na tej stronie wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? ZGADZAM SIĘ
Manage consent
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.