Rok sympatycznego Ziemnego Psa powoli dobiega końca. 5 lutego zgodnie z lunarnym kalendarzem rozpoczyna się nowy Ziemny, którego symbolem w niektórych krajach jest Świnia, a w innych Dzik. W dniu rozpoczęcia tego święta Pięć Smaków, zgodnie z tradycją, zaprasza na wyjątkowy filmowy wieczór. W programie znajdzie się zwycięzca 12. edycji Pięciu Smaków – Umrzesz jutro Nawapola Thamrongrattanarita oraz wietnamski przebój festiwalu – Song Lang Leona Le.
Oba tytuły zostały wyjątkowo ciepło przyjęte przez festiwalową publiczność. Song Lang to przepięknie zrealizowana opowieść o zderzeniu sztuki z życiem, dziejąca się w Sajgonie lat 80. Umrzesz jutro (Die Tomorrow) to esej filmowy, studium obserwacji nad codziennością i jej niekiedy nagłym końcem, podany w nienachalny i ujmujący sposób. Zapraszamy na wieczór, który będzie okazją do wspólnej celebracji chwili i namysłu nad nieuchronnymi zmianami w nadchodzącym roku.
Program
20:00 Song Lang, reż. Leon Le
21:30 poczęstunek przygotowany przez Pho2 i Azjatkę
22:00 Die Tomorrow, reż. Nawapol Thamrongrattanarit
Bilety w cenie 45 zł do kupienia na stronie piecsmakow.pl oraz w kasie kina Muranów.
Strona wydarzenia na facebooku
Song Lang, reż. Leon Le, Wietnam 2018, 90′
Song Lang to opowieść zakorzeniona w tradycyjnej kulturze wietnamskiej, ale równocześnie bardzo współczesna i aktualna. Pełna fatalizmu opowieść nawiązuje do klasycznej struktury narracyjnej obecnej w tekstach tradycyjnej opery wietnamskiej – cai luong. Debiut Leona Le dzieje się w Sajgonie lat 80., gdzie życie małomównego i skrytego Dunga – drobnego przestępcy – pewnego dnia zmieni się, dzięki spotkaniu z Linh Phungiem – głównym aktorem w trupie teatralnej. Pomimo początkowej wrogości, dwójka bohaterów zrozumie, że łączy ich szczególna więź.
Umrzesz jutro / Die Tomorrow, reż. Nawapol Thamrongratanarrit, Tajlandia 2017, 75′
Grand Prix 12. Azjatyckiego Festiwalu Fimowego Pięć Smaków
Thamrongrattanarit tworzy esej o śmierci daleki od patosu i nadmiernej dramatyzacji, niemal niepostrzeżenie dotykając najgłębszych emocji. Sześć fabularnych epizodów łączy z fragmentami dokumentalnymi, okraszając całość garścią statystycznych informacji: sucha, ogólna wiedza spotyka się dzięki temu z tym, co najbardziej intymne i jednostkowe. Bohaterowie filmu to millenialsi, młodzi, dorośli i ponad stuletni mężczyzna: równie bezbronni wobec ironii śmierci, równie prozaicznie przeżywający ostatnie chwile życia.