bohemian

Teledysk Queen „Bohemian Rhapsody” ma już ponad miliard wyświetleń!

Ikoniczny teledysk do Bohemian Rhapsody przekroczył miliard wyświetleń na YouTube. To pierwszy klip zrealizowany przed 1990 rokiem, który osiągnął taki wynik.

Oryginalny teledysk z 1975 jest powszechnie uważany za pierwsze w historii wideo promujące utwór muzyczny. Klip do Bohemian Rhapsody wyznaczył standardy na wiele dekad. Do dziś inspiruje miliony fanów i artystów na całym świecie.

Aby uczcić to monumentalne osiągnięcie, na oficjalnym kanale zespołu pojawiła się nowa, zremasterowana wersja klipu Bohemian Rhapsody. Zespół zadbał również o zamieszczenie tłumaczenia tekstu w filmie – napisy są dostępne również w języku polskim.

Miliard wyświetleń dla teledysku komentują Brian May i Roger Taylor

Jesteśmy zaszczyceni, że „Bohemian Rhapsody” przekroczyło miliard wyświetleń na YouTube. Dziękujemy! Planujemy to uczcić wspólnie z naszymi fanami z całego świata. Jeśli jesteście muzykami, wokalistami, tancerzami, artystami wizualnymi lub po prostu chcecie dobrze spędzić czas, wejdźcie na www.youarethecjhampions.com by dowiedzieć się więcej. Do zobaczenia na trasie!
-Brian May & Roger Taylor, Queen

You Are The Champions to wspólna kampania Queen. YouTube Music, Universal Music Group i Hollywood Records. Dzięki niej fani będą mieli możliwość wystąpienia w jednym z trzech nowych klipów zespołu, stworzonych w całości z nagrań nadesłanych przez wielbicieli Queen. Muzycy, wokaliści i instrumentaliści mogą przygotować własną interpretację Bohemian Rhapsody, tancerze – Don’t Stop Me Now (wideo instruktażowe stworzyła Polly Bennett, choreografka m.in. Ramiego Malika w Bohemian Rhapsody), natomiast artyści wizualni mają szansę stworzyć elementy lyric video A Kind of Magic. Więcej informacji na stronie youarethechampions.com. Ostateczne wersje klipów zostaną opublikowane na oficjalnym kanale zespołu.

– „Bohemian Rhapsody” to dźwiękowy i wizualny majstersztyk, jak również jedna z najbardziej ponadczasowych piosenek, jakie kiedykolwiek nagrano. Nowa, zremasterowana wersja klipu na YouTube sprawi, że utwór będzie odkrywany przez kolejne pokolenia fanów muzyki na całym świecie – mówi Lyor Cohen, Global Head of Music w YouTube.

Celine Joshua, General Manager, Commercial, Content and Artist Strategy w Universal Music Group, przyznaje: – Jesteśmy zachwyceni faktem, że ikoniczny klip „Bohemian Rhapsody” osiągnął historyczny wynik. Dlatego z jeszcze większą radością uruchamiamy wspólnie z Queen, YouTube i Hollywood Records kampanię „You Are The Champions”. To pierwsza z serii inicjatyw, którą planujemy na oficjalnym kanale Queen.

 

Queen – Bohemian Rhapsody (Official Video Remastered)


Bohemian Rhapsody i Queen w liczbach

  • Klip bazował na okładce albumu „Queen II”. Teledysk wyreżyserował Bruce Gowers. Zdjęcia trwały 3 godziny i kosztowały 4,5 tys. funtów. Całość nagrano w przestrzeni, w której zespół miał próby
  • Utwór wydano jako singiel po raz pierwszy 31 października 1975
  • Wideo miało swoją premierę w listopadzie 1975 w programie „Top Of The Pops”
  • Bohemian Rhapsody było pierwszym hitem Queen w Top 10 w Stanach. W Wielkiej Brytanii przez 9 tygodni okupował szczyt listy, co było wówczas rekordowym wynikiem. Utwór wrócił na #1 w 1991 roku
  • Bohemian Rhapsody to jedyny utwór w historii, który dwukrotnie trafił na szczyt list przebojów w Wielkiej Brytanii w czasie Bożego Narodzenia
  • Na całym świecie sprzedano ponad 300 mln egzemplarzy płyt Queen
  • W grudniu 2018 Bohemian Rhapsody ogłoszono najczęściej wyszukiwaną w Google piosenką roku
  • Oficjalny kanał Queen na YouTube ma ponad 10 mln subskrybentów
bohemian

Write a Review

Opublikowane przez

Mateusz Cyra

Redaktor naczelny oraz współzałożyciel portalu Głos Kultury. Twórca artykułów nazywanych "Wielogłos". Prowadzący cykl "Aktualnie na słuchawkach". Wielbiciel kina, który od widowiskowych efektów specjalnych woli spektakularne aktorstwo, a w sztuce filmowej szuka przede wszystkim emocji. Koneser audiobooków. Stan Eminema. Kingowiec. Fan FC Barcelony.  

Tagi
Śledź nas
Patronat

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *