85 lat temu pojawiła się po raz pierwszy na łamach powieści dla dzieci napisanej przez Pamelę L. Travers. Od 55 lat można ją oglądać w musicalu wyprodukowanym przez Disney’a zatytułowanym jej imieniem i nazwiskiem. Niedawno powróciła na dużym ekranie. Teraz głosem Magdaleny Boczarskiej zabiera nas w niezwykłą podróż do świata dziecięcej wyobraźni. Poznajcie polską Mary Poppins w nowym tłumaczeniu i niezwykłej interpretacji, do usłyszenia już od 14 września tylko na platformie Storytel!
Mary Poppins, surowa guwernantka z magicznymi mocami, którą pokochały dzieci na całym świecie, w końcu doczekała się polskiej interpretacji. Już 14 września, w aplikacji Storytel, premiera pierwszej części serii Mary Poppins. W rolę tytułowej niani wciela się Magdalena Boczarska, której niezwykła kreacja aktorska uwieczniona została również przez Storytel w materiale wideo, przygotowanym specjalnie z okazji premiery pierwszego audiobooka o Mary Poppins.
„Kocham zabierać w świat wyobraźni, na tym polega mój zawód, i w tym jestem podobna do Mary Poppins. Jako mama zauważam też u siebie pewnego rodzaju stanowczość, czy takie oldskulowe podejście do wychowania. Przeczytanie Mary Poppins było dla mnie wyzwaniem. Pierwszy raz mierzyłam się z czytaniem w studiu powieści, co wymagało ode mnie sporo cierpliwości, precyzji i pełnej koncentracji. Wiedziałam, że książka jest dedykowana najmłodszym, a kiedy dzieci słuchają audiobooka to tak jakby ktoś czytał czy opowiadał im bajkę. Opowiadanie bajek od wieków służyło temu, żeby rozwijać wyobraźnię dzieci. Zależało mi, żeby przeczytać tę historię jak najlepiej, aby ten audiobook był jak bajka opowiedziana w najpiękniejszy z możliwych sposobów. Była to dla mnie ogromna lekcja, także warsztatu aktorskiego, ale było warto, bo to piękna historia.” – mówi Magdalena Boczarska.
Mary Poppins w Storytel
W sumie Magdalena Boczarska przeczyta sześć powieści o losach próżnej i zadufanej w sobie, ale najlepszej niani pod słońcem. Wszystko w nowym, odświeżonym tłumaczeniu autorstwa Marcina Mortki. Wszystkie audiobooki będą dostępne tylko na platformie Storytel.
Daj się porwać wyobraźni i wygraj
Legendarna guwernantka wkracza do akcji, by wyręczyć zabieganych rodziców. W najnowszej kampanii promującej serię audiobooków o Mary Poppins Storytel sięgnął po hasło „Daj się porwać wyobraźni”. Oprócz serii audiobooków, które zabiorą nie tylko dzieci, ale i dorosłych słuchaczy w magiczną podróż do najbardziej odległych zakątków wyobraźni, Storytel przygotował również wyjątkowy konkurs.
Aby wziąć udział w zabawie, w której do wygrania jest wycieczka do Disneylandu, wystarczy wejść na dedykowaną projektowi stronę internetową www.marypoppins.storytel.com i opisać historię, którą podpowiada wyobraźnia po wysłuchaniu jednego z trzech fragmentów audio, przygotowanych specjalnie na potrzeby zabawy, a następnie wypełnić krótki formularz. Konkurs startuje wraz z premierą i potrwa do 29 września. Oprócz nagrody głównej, do wygrania w konkursie jest również spotkanie z polską Mary Poppins!
„Świat audio daje niezwykłe pole do popisu wyobraźni, a ta wspomaga kreatywność i twórcze myślenie. Według psychologów wyobraźnia jest ogromnym zasobem, z którego mogą czerpać dzieci. Ponadto wyobraźnia u dziecka jest narzędziem, które pomaga mu radzić sobie z różnymi sytuacjami, trudnymi emocjami. W naszej najnowszej kampanii chcemy zwrócić uwagę na fakt, że warto doceniać wyobraźnię na każdym etapie dorastania, a audiobooki mogą służyć zarówno dorosłym jak i dzieciom.” – mówi Jakub Barzak, Marketing Manager, Storytel Polska.
Czytanie czy audiobook?
Premiera Mary Poppins w Storytel to także okazja do podjęcia tematu słuchania audiobooków przez dzieci. Najnowsze badania Gallant Lab prowadzone na Kalifornijskim Uniwersytecie Berkeley pokazały, że słowa aktywują te same obszary mózgu z tą samą intensywnością, niezależnie od tego czy danej historii słuchamy czy ją czytamy. Według dr Fatmy Deniz wyniki tego badania mogą stanowić argument dla osób, które mają trudności z czytaniem, aby mieć dostęp do historii w różnych formatach. Dla przykładu audiobooki mogą być świetnym rozwiązaniem dla dzieci dorastających z dysleksją.*
Do uwolnienia się od przekonania, że literatura czytana ma większą wartość niż ta słuchana, namawia również psycholog dla rodziców, Agnieszka Stein.
„Widzę, że jest trochę takie spięcie wśród rodziców, że skoro dziecko już umie czytać, to spotkanie z literaturą powinno następować właśnie w procesie czytania z użyciem oczu, a nie słuchania audiobooka. To skutkuje tym, że rodzice zmuszają dzieci do czytania, a być może w danej sytuacji dziecko mogłoby z przyjemnością słuchać książki, poznawać świat i fascynujące historie w inne formie, równie wartościowej dla jego rozwoju.” – mówi Agnieszka Stein.
Więcej o dziecięcej wyobraźni** i innych zagadnieniach, z którymi rodzice najczęściej szukają wsparcia u psychologa, można dowiedzieć się słuchając Podcastu rodzicielskiego na platformie Storytel.
Redaktor naczelny oraz współzałożyciel portalu Głos Kultury. Twórca artykułów nazywanych "Wielogłos". Prowadzący cykl "Aktualnie na słuchawkach". Wielbiciel kina, który od widowiskowych efektów specjalnych woli spektakularne aktorstwo, a w sztuce filmowej szuka przede wszystkim emocji. Koneser audiobooków. Stan Eminema. Kingowiec. Fan FC Barcelony.
Na tej stronie wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies? ZGADZAM SIĘ
Manage consent
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.